نوین

نوین


7 غذایی که با افسردگی مبارزه می کنند!

 


 

7 غذایی که با افسردگی مبارزه میکنند
 

درمان افسردگی می تواند هم بصورت داروئی و هم بصورت مشاوره انجام بگیرد. اما اغلب اوقات رژیم غذایی نیز نقش بسزایی در مقابله و حتی درمان این بیماری همه گیر دارد.شما آن چیزی هستید که می خورید ، پس باید غذاهایی بخورید که شما را شادتر و خوشحال تر کند. در این مقاله 7 نوع غذایی که به درمان افسردگی کمک می کنند را به شما معرفی می کنیم:

1- در هر وعده غذایی به طور کافی از کربوهیدرات استفاده کنید.

2- مصرف غذاهای شیرین را تا حد امکان کاهش دهید.
مواد غذایی شیرین و میان وعده های شیرین را با انواع میوه ، سبزیجات جویدنی مانند هویج و یا ماست کم چرب عوض کنید.

3- مصرف کافئین که در قهوه ، چای ، شکلات ، انواع نوشابه وبرخی داروها هستند را به حداقل ممکن برسانید.غذاهایی که حاوی ویتامین B6 هستند مصرف کنید ؛

4- ویتامین B6؛ این ویتامین در غذاهایی مانند جوجه ، ماهی ، موز ، آواکادو ، و سبزیجات تیره رنگ به وفور یافته می شوند .علاوه بر این حداقل دو نوع غذای دارای فولیک اسید را در رژیم غذایی تان بگنجانید. فولیک اسید در اسفناج ، کلم بروکلی ، آب پرتقال وجود دارد.

5- در زندگی تان تغییر ایجاد کنید
دو یا سه تغییر کوچک در زندگی تان ایجاد کنید ؛ تغییراتی که به شما احساس خوب و آرامش ببخشند. این برنامه را چندوقت یکبار تکرار کنید.این تغییرات می تواند در نوع رژیم غذایی تان هم انجام گیرد.

6- تا حد امکان از میوه و مواد طبیعی ، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را دریافت کنید ، از مصرف مکمل ها تا حدامکان خودداری کنید.

7- به یاد داشته باشید آنچه که می خورید تبدیل به جزئی از وجودتان می شود پس در انتخاب غذاهایی که می خورید به شدت دقت کنید.


به گزارش نیک صالحی ، تمرینات ورزشی منظم ، رژیم غذایی سالم با مواد طبیعی و تازه ، دوستان خوب و صمیمی و مثبت اندیش ، محدود کردن یا قطع نوشیدن الکل ، ترک سیگار ، و داروهایی که توسط پزشک متخصص شما تجویز شده باشند قطعا بیماری افسردگی در شما را از بین می برند ؛ پس نگران نباشید!

افسردگی میتواند علایمی از مشکلات دیگر باشد ، مشکلات جسمی یا احساسی .به یاد داشته باشید شما حق انتخاب دارید ؛ می خواهید جوان بمانید و شاد باشید یا با خوردن غذاهای ناسالم زودتر از موعد پیرشده و همواره منزوی و گوشه گیر باشید؟!

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: بردی نشین ׀ تاریخ: شنبه 21 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , bardi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com